HFMD SEMBUH DENGAN CEPAT, ANAK TAK TERSEKSA

Hari tu Muhammad Amirul ada tompok-tompok merah pada tapak tangan, keliling bibr pun dah mula nampak macam ada bisul mata ikan. Saya dah risau, teringat simptom Penyakit Kaki, Tangan dan Mulut. Memang dah ada sikit-sikit menyerupai simptom tersebut.



Esoknya Hari Raya AidilAdha. Malam tu saya bergegas ke Klinik 1 Malaysia di Bercham untuk dapatkan pengesahan memandangkan klinik swasta lain yang berhampiran dah banyak yang tutup. Tiba je kat Klinik 1 Malaysia, punyalah ramai orang yang menunggu. Bila nak daftar, saya bagitau petugas yang saya syak anak mengalami HFMD. Malang sekali, katanya tiada doktor bertugas, hanya ada Medical Assistance dan tak ada kelayakan untuk periksa penyakit macam tu.

Mereka cadangkan ke Hospital Raja Permaisuri Bainun, yang mana saya rasa memang tak akan pergila time malam raya camni. Tambah pula kami balik kampung untuk 1 malam aje, tak pasal-pasal kena admit pula kan?

Mujur saya ni ibarat farmasi bergerak.
Satu beg tu penuh dengan vitamin, ubat-ubatan, krim dan sebagainya. Saya cepat-cepat bagi Nutriferon untuk tingkatkan imun badan. Omega Guard pulak memang diorang suka makan, jadi tak ada masalah untuk beri pada dia. Sebotol pun boleh habis dikunyahnya! Omega Guard ni bersifat anti radang, secara tak langsung, semua gatal-gatal pun berkurangan. 

Bila dia dah start menggaru, saya sapu seluruh tapak tangan dan kaki dengan krim serbaguna Herbal Blend. Alhamdulillah. Esoknya memang dah tak gatal langsung dan boleh berhari raya dengan senang hati. Untuk ibu bapa kat luar sana, saya cadangkan pengambilan berterusan Set Kanak-Kanak, InsyaAllah kalau ada sakit yang singgah pun cepat je sembuhnya nanti.

Haa, yang ni pula saya nak kongsikan pengalaman sahabat saya yang pernah alami HFMD juga tau. Jom baca!

Oleh : SHARIFAH NURULKAMARIAH SAYED ABDULLAH

HFMD SEMBUH SELEPAS AMALKAN PRODUK SHAKLEE

Assalamualaikum,

Saya nak share pengalaman handle anak alami HFMD baru-baru ni. Mulanya dari kakaknya di tadika, tetapi si kakaknya tak lah seteruk adik yang duduk di rumah ni. Tak terfikir pula HFMD akan berjangkit pada adiknya, jadi saya just tumpu pada kakaknya.

Satu pagi tu, sambil-sambil sapu lotion Herbal Blend pada tapak tangan kakaknya, terpandang la kaki adiknya yang dah mula ada tompok-tompok merah, tangan pun dah mula naik sikit-sikit. Lepas balik kerja, keadaan adik bertambah teruk bila tapak tangan, kaki dan mulutnya dah mula ada gelembung – gelembung air.

Pada mulanya kami syak hanya demam campak, tapi bila tengok badannya tak ada sangat gelembung air tu. Untuk kepastian kami pun terus bawa ke klinik, dan doktor sahkan memang HFMD. Kami hanya dapatkan ubat titis dalam mulut sahaja kerana nak cuba dengan Shaklee dahulu.

Malam tu juga, saya bekalkan Aleesha Nutriferon 1 sachet dan sapukan lotion Herbal blend sebelum tidur. Alhamdulillah malam tu dia tidur tanpa gangguan.

Untuk keesokan harinya, saya sapukan dia dengan lotion Herbal Blend selepas mandi dan bekalkan Vitalea for Kids selepas breakfast. Kebetulan kakaknya ada hari sukan pada hari tu, jadi saya terpaksa bawanya sekali, dan keadaan bertambah teruk bila dia dah berpeluh-peluh dan tangan tak berhenti menggaru. Kalau dibiarkan maunya berdarah-darah nanti, jadi saya cuba bagi dia Omega Guard, kekerapan menggaru tu dah berkurang nampaknya.

Alhamdulillah, lepas 3 hari konsisten amalkan Nutriferon, Vitalea for Kids, Omega Guard & lotion Herbal Blend, gelembung-gelombung air di tangan & kaki dah mula hilang sikit-sikit dan parut pun tiada. Kalau diikutkan pergiraan doktor, HFMD ni biasanya akan hilang dalam masa 5-6 hari tapi bila dah recover cepat dari biasa ni syukur sangat-sangat.

Terima kasih Allah menemukan saya dengan Shaklee. Doakan puteri saya ini sihat sentiasa.

Semoga anak-anak kita semua membesar dengan sihat.
Membesar menjadi anak yg soleh & solehah.

Aaminnn


Tonton video testimoni penuh di sini:


Amacam?
Berminat nak tahu lebih lanjut tentang Set Kanak-Kanak atau Set Tingkatkan Imun Badan ni tak?

Klik DI SINI untuk membuat pembelian.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=ff0cfed03128175f91fab08064d6b217


ATAU



HUBUNGI SAYA SEKARANG, LINDA ISMAIL
sms | whatsapp 0129401604

DAFTAR KEAHLIAN : KLIK DI SINI




http://sihatdengansaya.blogspot.my/p/belian-online.html

CONVERSATION

0 comments: