Menjemput Restu Suami Dalam Bisnes

Encik Suami memang tak kisah sangat kalau saya nak shopping apa-apa. TAPI kalau produk tu melibatkan dia, memang kena bentangkan paperwork kat dia. Hehe.

Contohnya hari tu kami dijemput ke sebuah health talk (yang sebenarnya time sharing je pun). So, lepas kami dengar, konsultan tersebut pun tanyalah samada kami berminat ke tak. Time tu saya memang serah kat encik Suami je la.

Encik Suami bagitau kat orang tu, dia tak nampak value, ataupun point yang kata benda tu menjimatkan dia. So argument berlaku di situ. Kami berbincang panjang dalam kereta, memang suami saya bentangkan point yang dia cuba bidas, dan semuanya memang masuk akal.


Alhamdulillah, waktu saya join Shaklee, dia tak banyak tanya. Cuma saya pernah bagi kat dia Sustained Release Vita C 2 biji waktu dia nak demam. Dia sendiri dapat rasakan yang demam tu kebah, selsema hilang. Sampaikan dia sendiri bawak sebotol ke opis, bila kawan-kawan tanya, dia sendiri akan kata ni untuk hilangkan demam dan selsema.

Dalam diam, dia juga follower tegar blog saya tau! Pernah satu hari dia hantar mesej, tanya kenapa saya tak update blog dekat seminggu! Adeh...jenuh gakk nak menjawab waktu tu.

Dari blog saya jugala, dia sendiri cadangkan suplemen lain kat sedara mara dia. Dan dia jugakla yang paksa saya study tentang antioksidan, siap bagi link untuk saya jadikan panduan.

Paling best, dia siap carikan sebuah laptop untuk saya aktif berblogging bila dah mula bekerja dari rumah.


Walaupun kadang-kadang kita rasa suami tak sokong apa yang kita buat, pandang dalam-dalam. Adakala banyak perkara yang dia buat secara tak langsung untuk tunjukkan sokongan dia.

Seronoknya bila berdaftar di bawah susur galur SUPERMOM ni, kaum suami ada aktiviti diorang sendiri. Memang takde la rasa terasing sangat diorang nanti.

Ada yang berminat nak join group kami? Boleh roger je saya cepat-cepat tau!
Linda
0129401604
sihatdengansaya@gmail.com
 
#tsunamiShaklee
#8cellent
#bisnesdarirumah
#wahm

Pic kredit Mohd Kamarul Baharin waktu makan-makan raya 2014, event pertama yang Encik Suami join dengan group Supermom

CONVERSATION

0 comments: