Bolehkah Dos Ubat Darah Tinggi Dikurangkan Melalui Pengambilan Suplemen?

Ini cara suami saya kurangkan dos ubat darah tinggi melalui pemantauan doktor.

Saya share sedikit tentang keadaan suami saya. Dia ada darah tinggi sejak 5 tahun lepas. Memang ambil ubat darah tinggi setiap hari. Tekanan darah selalunya 190/140 kalau cek setiap pagi.
 

Sebelum ni, saya bagi suplemen tapi dia tak konsisten sebab duduk site. Bila dah tak pergi site, saya pastikan setiap hari dia ambil suplemen yang berikut :
*zinc
*garlic
*omega
*bcomplex
*vita c
*vivix kadang-kadang je

Dia sendiri perasan yang dia dah kurang sakit kepala, tekanan darah berkurang bila cek setiap pagi (ni memang rutin dia), bila jumpa doktor, dos ubat darah tinggi dia dah dikurangkan. Walaupun keadaan dia semakin baik, ubat tetap dia teruskan sehinggalah suatu hari nanti doktor boleh sahkan dia tak perlu ambil terus ubat tu.


Hasilnya, sekarang dia dah tidak lagi sakit kepala, selsema pun susah nak kena, demam pun jarang-jarang, dan paling best bacaan tekanan darah dia dah kembali normal!

Untuk yang nak tahu lebih lanjut, jemput hubungi saya tau!
0129401604
Linda

CONVERSATION

0 comments: