ASAL USUL VITAMIN

PENGETAHUAN AM YANG PATUT ANDA BACA

Korang makan vitamin, pernah tau tak sejarah kewujudannya?


Multivitamin : ada macam-macam jenama di pasaran kan? Tapi tahu tak, VITA LEA merupakan multivitamin pertama yang dicipta di dunia dan kini menginjak ke usia 101 tahun pada tahun ini. VITA LEA juga terkenal dgn multivitamin paling mudah larut, oleh itu tak menyukarkan penyerapan oleh tubuh badan anda.

Pencuci serbaguna : Cuba cek pencuci yang ada di rumah anda. Adakah ianya merosakkan alam sekitar? Adakah ianya membahayakan anak-anak anda? Tahukah anda? BasicH merupakan antara pencuci serbaguna pertama yang bersifat non-toxic dan biodegradasi. Best kan? Guna pun tak banyak, setitik dua dah boleh guna untuk cuci seluruh rumah dengan bau yang sangat natural. Jimat pun ye. Diam tak diam, dah 56 tahun rupanya umur BasicH ni.

Protein segera : Bila sebut protein segera, semua terbayangkan GMO. Tapi korang tau ke maksud GMO dan kesannya kepada tubuh badan dan persekitaran? Ke ikut-ikut je orang kata GMO ni tak bagus? Tahukah anda, ada banyak lagi makanan yang biasa kita ambil merupakan GMO. Tak tahu? Kena ambil tahu.
Yang penting, ESP ialah protein segera yang tidak berasaskan GMO. Sesuai untuk mereka yang ada kencing manis, darah tinggi dsb disebabkan Indeks Glisemik yang rendah sekitar 35 setiap hidangan. ESP membuatkan kita rasa kenyang lebih lama berbanding nasi, mi, pasta dan lain-lain. Dah 55 tahun umur ESP, kalau dulu dah boleh pencen kerajaan tau! 😂

CONVERSATION

0 comments: