8 Rempah Setiap Wanita WAJIB Ambil

entri sebelumnya di sini.

5. Bunga Cengkih

Mengandungi elemen Manganese, Vitamin C, asid lemak Omega 3, Magnesium, Kalsium dan serat yang tinggi. Boleh membantu untuk merawat penyakit kulit yang berpunca dari cacing cincin. Pesakit gigi juga boleh mencuba cengkih sebagai kaedah alternatif mengubati sakit gigi dan bengkak gusi.

6. Halba

Halba sangatlah beraromatik, kuat dan pahit manis, seperti gula yang dibakar dengan sedikit daun saderi. kegunaan utama halba adalah dalam serbuk kari. Halba dijadikan teh untuk melancarkan haid dan melegakan senggugut. Ini disebabkan bahan aktif di dalam halba mampu merehatkan otot dan mengelakkannya daripada kekejangan.

7. Lada Hitam

Kajian di Michigan Cancer Center mendapati ia membantu dalam pencegahan kanser payudara. Kandungan Vitamin C, A flavoinod, karoten dan zat anti oksidan lainnya dapat mencegah radikal bebas. Masalah pencernaan seperti sembelit dan kembung juga boleh dikurangkan. Perasan tak? Ia juga digunakan untuk tuam kepada perut bayi yang baru lahir.

8. Jintan Putih dan Jintan Manis

Mempunyai ciri anti kanser yang kuat. Pesakit anemia digalakkan mencampurkan sedikit jintan manis atau jintan putih dalam diet harian untuk pemulihan yang lebih cepat. Ia juga boleh menolong menyingkirkan kahak dan meringankan penyakit tertentu seperti asma dan bronkitis. Ia juga berkesan meransang kitaran haid wanita. Turut digunakan untuk rawatan buasir, melawan selsema dengan meningkatkan sistem imun, menyah toksin dan memperbaiki kehadaman.

Nah! Rempah ratus ini semestinya ada di dapur anda melainkan dapur anda sangat-sangat jarang digunakan.

Seperti juga Shaklee,  semua produk dikilangkan menggunakan bahan yang selamat dan semulajadi. Aspek keselamatan ini bukan sahaja ditekankan untuk setiap produk dan pengamalnya, malah turut ditekankan kepada aspek alam sekitar agar tidak membahayakan serta lebih mesra alam.

Jangan ragu-ragu untuk dapatkan suplemen Shaklee daripada saya ya!

Sila hubungi
Linda (866459)
0129401604
sihatdengansaya@gmail.com

CONVERSATION

0 comments: