Nak, Ayah Nak Kena Dialisis...

Kisah Seorang anak yang risau ayahnya kena Dialisis..  (🎶baca sambil nyanyi ala cap batuk ibu dan anak tau 🎵🎶)

Kita ni, kalau ayah terlantar tak bermaya je mula la rasa susah hati kan? Orang lelaki ni nak cakap dia sakit susah, tapi bila doktor dah suruh dialisis, berpeluh rasa. Si anak usaha mencari vivix dan cuba beri ayahnya. Syukur ayahnya lebih bertenaga dan katanya boleh jalan-jalan kat luar. Kalau tak, memang duduk rumah je tak larat.  


Sekarang, ayahnya dah mula nampak perubahan sedikit demi sedikit. Dah mula berselera makan, dan muka nampak berseri. 

Itu kisah ayah dia. 
Ayah korang camne? 
Dah call hari ni?  
Dah tanya sihat ke tak? 
Hargailah ibu bapa waktu diorang masih ada ni ya! 

Duit tu boleh dicari. Mak ayah tu, hilang tak ada galang gantinya. Berapa ramai antara kita yang peduli tentang kesihatan mak ayah kita sekarang ni? Setakat Vivix sebotol tu, apa ada hal nak bagi kat mak ayah, dibandingkan apa yang mak ayah dah laburkan untuk besarkan kita dulu. 

Rasa nak balas budi mak ayah waktu ni, hadiahkanlah sebotol Vivix untuk diorang. Mana tau, lebih mudah dia beribadat, lebih banyak nama kita disebut daam doanya.

CONVERSATION

2 comments:

Mia Liana said...

oohh vivix leh bantu sihatkan orang yang dialisis ya... bagusnya...

- Mia Liana

Azlinda.I Ismail said...

InsyaAllah, banyak lagi kelebihan Vivix ni.

Kalau yang muda pun bagus sangat jika mula ambil Vivix :)