Anak, Bila Dah Tantrum

Gambar ni rasanya diambil tahun 2014.

Anak Linda yang nombor dua.


Alhamdulillah. 
Anak yang paling mudah dikandung.
Paling mudah ketika dilahirkan.
Paling mudah nak dijaga dari dalam pantang sampailah besar.
Paling mudah disuap makan apa saja kecuali yang lembik-lembik. Haha.
Tak lupa juga, paling mudah bangun pagi.

Dari segi kesihatan, waktu lahir dulu ada masalah paru-paru tapi tak serius.
Bila dah besar, pertama kali masuk terus ke ICU, Linda rasa macam kena sentap jantung ni. Mak mana yang tak sayang anak oiii.

Disebabkan itu juga la, Linda jaga pemakanan mereka selagi terdaya. Berikan suplemen terbaik dan berkualiti untuk lengkapkan nutrisi diorang. Kain baju pun basuh dengan sabun yang terbaik dan tidak mencemarkan alam.

Kata sayang anak kan? Sebab tu seorang mak ni sanggup buat apa saja untuk anak-anak mereka tau. Kita pulak, sebagai anak, dah tau apa yang mak ayah kita korbankan waktu jaga kita dulu, balaslah dengan yang baik-baik. Linda belum mampu nak hadiahkan mama segunung intan permata, hanya mampu bagi sebotol Vivix je setiap bulan. Mudah-mudahan sentiasa istiqamah dan konsisten jaga mama ni.

Kredit pic : kisahduniadotcom

Hmm...berbalik cerita Haqeem, malam tadi buat pertama kalinya dia attend grading taekwondo untuk naik kuning 1. Muhammad pula nak naik kuning 2. Linda as usual jadi pom pom girl bagi semangat kat diorang ni. Biarlah salah macam mana pun, janji diorang tahu yang mak diorang ni sentiasa ada bersama-sama diorang. Walaupun ayah tak dapat datang, semangat ayah tu pun Linda bawak bersama dalam dewan tu.

Dah besar anak mama.
Dua tiga hari ni sakit mata, Linda pastikan dia makan Nutriferon dan Vitamin C Chewable setiap hari supaya cepat baik.

Hari ni last sekolah sebelum bermulanya cuti seminggu.
Untuk pertama kalinya Haqeem tantrum, menangis yang nak berguling depan pintu sekolah, sampai cikgu dukung dan bawak lari masuk sekolah. Linda terkedu kejap sebab jarang dia buat perangai macam ni. Entah, rindu dekat ayahnya la kot ni. Doa-doa mama steady income dengan Shaklee, nanti ayah pun tak payah kerja dah, boleh ayah dok dekat dengan kita setiap masa ya.

Sorryla ya korang, hari ni mood throwback kisah anak-anak. Satu hari nanti dah tak laui semua ni, semoga sentiasa kekal dalam ingatan saya.

InsyaAllah.

CONVERSATION

0 comments: