Kenapa Saya Tak Ada Susu Badan?

Susu Ibu Terbaik


Sememangnya susu ibu adalah susu terbaik di dunia, tiada tandingan dan tiada apa yang dapat menyamainya waima susu termahal di dunia sekalipun! Saya yakin semua ibu-ibu yang melahirkan terlalu berkeinginan menyusukan anak mereka sendiri.

Punca Tiada Susu Badan


Namun demikian, tidak disangkalkan bahawa ada ibu-ibu yang tidak mampu memberikan susu badan walaupun dah usaha bermati-matian. Antara beberapa faktor yang menyebabkan ibu tiada susu badan adalah seperti berikut:





  • Anemia http://ms.wikipedia.org/wiki/Penyakit_anemia
  • Ketidakseimbangan hormon Tiroid
  • Hypopituitarismhttp://health.detik.com/readpenyakit/950/hypopituitarism?mode_op=deskripsi
  • Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS)http://portal.alamhamil.com/artikel-kehamilan/sukar-hamil/237-polycystic-ovarian-syndrome-pcos-dan-kesan-terhadap-kesuburan.html
  • Gestational ovarian theca lutein cyst (keadaan ni sangat jarang berlaku)
  • Menghidap kencing manis & bergantung pada insulin
  • Tak cukup tisu glandular (IGT)
  • Plasenta (uri) tak keluar lagi atau tak keluar habis
  • Sindrom Sheehan, apabila pituitari kekurangan darah disebabkan oleh pendarahan semasa melahirkan, maka ia tidak menghasilkan hormon mencukupi utk laktasi.
  • Tidak mempunyai duktus susu (secara semulaladi atau selepas melalui pembedahan)
  • Menghidapi hypoplastic breast (payudara yang tidak berkembang selepas baligh)


  • Oleh itu, ibu-ibu yang berjaya menyusukan janganlah pandang rendah pada sesetengah ibu yang tak berjaya langsung menyusukan anak-anak mereka. Apatah lagi bila dah bergeln-gelen usaha yang mereka lakukan namun tak berjaya. Yelah, siapalah kita nak menghakimi orang lain sedangkan mereka yang lebih dahsyat mengalami situasi dan tekanan tersebut.

    Bagaimana Membanyakkan Susu Badan


    Untuk ibu-ibu yang mampu meneruskan penyusuan tapi kurang berjaya, InsyaAllah anda akan lakukan yang terbaik untuk anak-anak anda.

    Diet dan pemakanan

    Yang penting, tak payah nak diet sangat. Makan besederhana. Kadangkala pemakanan kita yang tak seimbang juga punca susu merudum. Stress dengar kawan-kawan kutuk badan dah gemuk lepas bersalin sebab menyusukan anak, kita pun ambil langkah berdiet tanpa fikir kesan sampingan terutamanya anak yang masih menyusu dan bergantung kepada nutrisi yang kita salurkan kepadanya.

    Pastikan badan bertenaga

    Yang ni senang, banyakkan senaman dan ambil suplemen bagi membantu anda rasa lebih bertenaga untuk mengepam. Ingat tak penat ke nak pam setiap 3-4 jam sehari di samping kerja-kerja lain?


    Betulke Suplemen Boleh Banyakkan Susu Badan?

    Ada orang kata suplemen ni mengarut je kalau nak banyakkan susu.

    Apa kata saya?
    Memang mengarut kalau ambil suplemen tapi tak apply langsung kaedah penyusuan yang betul.
    Memang mengarut kalau beli suplemen dan simpan je kat dalam plastik sampai dah nak expired baru bukak.

    Kelebihan beli suplemen menyusu dengan saya, saya bukan hanya menjual. Tetapi keinginan saya untuk anda menjayakan penyusuan mengatasi segalanya! Saya akan cuba sedaya upaya saya untuk bantu anda sehingga betul-betul dah tak ada jalan lain untuk anda katakan tidak.

    Syarat-syarat untuk saya bantu anda adalah sangat mudah. Saya mahukan mereka yang tidak mudah putus asa, tak mudah sentap, benar-benar ingin menyusukan, dan tahu keburukan susu formula kepada bayi.

    Baca di sini : Bahaya Susu Formula Kepada Bayi

    Akhir kata, saya bukan seorang Kaunselor Laktasi.
    Namun perjalanan sukar yang pernah saya tempuhi membuatkan saya menggali semua jenis ilmu penyusuan dan merujuk kepada hampir semua guru-guru penyusuan tanpa jemu.

    Anda cari Set Menyusu yang best?
    Jom baca apa kata pengguna:
    YAYA : Berpantang, Jaundis dan Menyusu lebih mudah dengan ESP
    ZUNORAIN : Pilihan saya dari Bujang, Berkahwin, Hamil dan Menyusukan


    Berminat nak tahu lebih lanjut tentang Set Penyusuan ni tak?

    Klik DI SINI untuk membuat pembelian.
    https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=ff0cfed03128175f91fab08064d6b217
    ATAU

    HUBUNGI SAYA SEKARANG, LINDA ISMAIL
    sms | whatsapp 0129401604

    DAFTAR KEAHLIAN : KLIK DI SINI


    http://sihatdengansaya.blogspot.my/p/belian-online.html
     


    CONVERSATION

    0 comments: