Mengidam Storksak...Lagi?

Alhamdulillah!

Betul kata mami Hadhatina saya!
TULIS IMPIAN KITA!

Hari ini saya belek-belek blog personal saya yang agak lama tak diusik.
Maklumlah, hati saya dah melekat pada blog Shaklee saya.
InsyaAllah ada kelapangan nanti akan saya kembali ke sana.
Ramai kawan-kawan alam maya yang saya kenal di sana.

Kembali kepada cerita asal.
Saya pernah tulis tentang impian saya nak beli beg Storksak.
Waktu tu, yang saya tahu cuma Dr Harlina, isteri tercinta angkasawan negara Dato' Syeikh Muzaffar yang ada guna beg ni.
Boleh baca di sini tentang impian saya itu.


Bagaimana Saya Nak Beli Storksak?

Sedikit demi sedikit impian itu cuba saya realisasikan.
Seingat saya, saya ada kata nak kena cari income lebih untuk beli beg ni.
Setakat dengan gaji, InsyaAllah lebih dari mampu kalau saya nak beli.
Memandangkan duit gaji saya lebih kepada simpanan untuk anak-anak dan di kala saya tiada lagi menggunakan kad kredit, rasanya tak puas kalau saya tak dapatkan beg ni daripada sumber yang lain.
 
Bermula dari situ, saya kumpul untung runcit yang saya perolehi dengan Shaklee.
Sasaran utama saya waktu itu ialah Storksak Helena Rose.
Harganya dalam RM1,299, tidak termasuk kos penghantaran.
Saya bukanlah jenis yang sukakan handbag macam Coach, Prada, Hermes, LV dan sebagainya.
Sedangkan Carlo Rino dan Bonia tu pun saya malu-malu alah nak pilih!
Tak tahu kenapa yang ini juga terpaut di hati.


Impian Terlaksana Sudah

Alhamdulillah!
6 March 2014.
Hari lahir anak sulung saya, Muhammad Amirul Al-Raziq.
Saya berjaya terima parcel berisi Storksak Helena Rose yang saya idam-idamkan semenjak kelahiran anak kedua saya, Muhammad Haqeem Al-Raziq!

Percaya atau tidak?
Saya yang pada mula-mulanya tidak serius meniaga dalam Shaklee, akhirnya berjaya meraih kepuasan tak terhingga apabila berjaya beli beg ni hanya dengan untung runcit semata-mata!

Kalaulah saya lebih aktif berniaga kala itu, entah apa lagi yang mampu saya beli, kan?
Bermodalkan RM65, saya bermula dengan nak makan untuk diri sendiri sahaja.
Hari ini, saya bawa beg ini dengan penuh rasa bangga menjadi ahli Shaklee!

Anak Pemberi Rezeki

Storksak Helena Rose idaman saya selepas melahirkan anak kedua, namun hanya dapat saya beli selepas kelahiran si bongsu, Nur Azalae Hani, pelengkap cinta hati saya.
Selepas saya berjaya beli beg tersebut, tak sampai 3 bulan, saya berjaya pula beli Storksak Olivia Blue Nylon, juga dengan untung runcit Shaklee!

Alhamdulillah!

Ini rezeki anak bongsu saya. Ke mana-mana saya bawa Olivia Blue ni. Dah berkali-kali bermandi muntah anak tapi tetap tahan lasak!

Mungkin ada yang kata saya materialistik!

Tapi semua orang ada impian masing-masing!
Ini impian saya!
Ya!
Impian saya bukan hanya dengan memiliki Storksak Helena.
Impian sebenar saya ialah memilikinya dengan sumber [endapatan sampingan saya!
Itu lebih memberi makna.

Oh ya!
Saya sedang jeling-jeling Olivia Jamie pula lepas ni ya!




CONVERSATION

0 comments: