Tips Legakan Batuk dan Selsema Bayi Tanpa Ubatan

Soalan : Saya beri anak-anak suplemen setiap hari, tetapi masih lagi demam, batuk dan selsema. Adakah suplemen tidak bagus untuk anak saya?

Jawapan : Ya puan-puan. Sesungguhnya sakit itu adalah penghapus dosa-dosa kecil. Walau kita ambil suplemen 100 biji sehari sekalipun, kita juga tidak terkecuali untuk dijangkiti penyakit.


Bagaimanapun, dengan pengambilan suplemen, sedikit sebanyak dapat mengurangkan risiko pendedahan terhadap penyakit dan juga mengurangkan tahap kesakitan yang dialami.

Seperti contoh yang saya ambil pada anak-anak saya, mereka tetap demam, batuk dan selsema seperti orang lain tetapi amat jarang dijangkiti disebabkan imun badan yang tinggi. Kalau demam pun biasanya tidak berpanjangan serta tidak melarat.

Mencegah lebih baik dari merawat bukan?

Ok, saya sebenarnya nak kongsikan cara buat minyak bawang putih yang dapat legakan batuk dan selsema anak-anak saya. Selain daripada pengambilan suplemen yang konsisten, saya juga mengamalkan rawatan semulajadi seperti penggunaan minyak bawang putih ini.

Cara membuat minyak bawang putih


Bahan-bahan yang diperlukan adalah;
  • Beberapa ulas bawang putih
  • Minyak zaitun - seeloknya digunakan PEVOO (Palestine Extra Virgin Olive Oil)
  • Alatan membakar

Cara membuat minyak bawang putih adalah seperti berikut:
Bakar bawang putih sehingga agak kehitaman.
Tenyeh bawang putih tersebut di dalam 3 sudu besar minyak zaitun.
Simpan di dalam bekas bertutup.

Cara menggunakan minyak bawang putih


Sapu sedikit di bahagian dada dan belakang badan anak.
Sapukan juga di bahagian tapak kaki dan pakaikan stokin.
InsyaAllah, tidurnya lebih lena dan juga batuk serta selsema akan berkurangan.
Anda juga boleh mencuba teknik steam atau percussion untuk mengeluarkan kahak dan lendir di dalam paru-paru.

Cubalah!

Ingin order SET KESIHATAN ANAK-ANAK?

Klik di sini untuk membuat pesanan.

Linda
0129401604
sihatdengansaya@gmail.com


CONVERSATION

0 comments: